Zadanie 1 – Uruchomienie i utrzymanie Welcome Point

Zadanie obejmuje przygotowanie, uruchomienie oraz bieżące funkcjonowanie Welcome Point na Politechnice Poznańskiej. Punkt będzie działał w ramach struktury Uczelni, jako jednostka dedykowana obsłudze studentów i pracowników zagranicznych.

Welcome Point zajmować się będzie udzielaniem wsparcia w sprawach formalnych, takich jak: legalizacja pobytu, uzyskanie legitymacji studenckiej, zakwaterowanie, czy procedury uczelniane. Oprócz kwestii administracyjnych, WP będzie również oferował pomoc w obszarach nieformalnych, m.in. w orientacji na kampusie, korzystaniu z komunikacji miejskiej, dostępie do usług zdrowotnych czy adaptacji kulturowej.

Punkt pełnić będzie również funkcję diagnostyczną – prowadzone będą ankiety i badania wśród studentów oraz pracowników z zagranicy, których celem będzie identyfikacja potrzeb i wyzwań napotykanych przez cudzoziemców. Wyniki analiz posłużą do opracowania rekomendacji i nowych inicjatyw wspierających integrację społeczności międzynarodowej na Uczelni.

Rezultaty:

  • uruchomienie w pełni funkcjonalnego Welcome Point;
  • poprawa jakości i spójności obsługi cudzoziemców;
  • zwiększenie dostępności informacji dla studentów i gości zagranicznych;
  • zredukowanie barier językowych i kulturowych;
  • usprawnienie komunikacji pomiędzy jednostkami uczelni a studentami z zagranicy.