Zadanie 2 – Szkolenia dla pracowników w zakresie komunikacji międzykulturowej i językowej

W ramach zadania zorganizowany zostanie cykl szkoleń skierowanych do pracowników uczelni, którzy na co dzień mają kontakt ze społecznością międzynarodową. Szkolenia obejmą łącznie około 80 uczestników i zostaną przeprowadzone przez doświadczonych trenerów w obszarze komunikacji międzykulturowej i różnorodności.

Zajęcia będą miały formę warsztatową, opartą na praktycznych przykładach i scenkach sytuacyjnych. Poruszone zostaną m.in. tematy:

  • różnice kulturowe w komunikacji i zachowaniach,
  • rozwiązywanie konfliktów kulturowych,
  • język inkluzywny w obsłudze administracyjnej,
  • przeciwdziałanie dyskryminacji i stereotypom,
  • obsługa studentów w sytuacjach nietypowych i problemowych.

Dodatkowo, pracownicy domów studenckich wezmą udział w zajęciach poświęconych praktycznym aspektom komunikacji z cudzoziemcami oraz narzędziom wspomagającym współpracę, w tym wykorzystaniu translatorów elektronicznych.

Rezultaty:

  • przeszkolenie minimum 80 pracowników;
  • wzrost świadomości i kompetencji międzykulturowych wśród kadry PP;
  • poprawa jakości obsługi studentów zagranicznych;
  • zmniejszenie liczby konfliktów wynikających z barier komunikacyjnych.