W ramach zadania zorganizowany zostanie cykl szkoleń skierowanych do pracowników uczelni, którzy na co dzień mają kontakt ze społecznością międzynarodową. Szkolenia obejmą łącznie około 80 uczestników i zostaną przeprowadzone przez doświadczonych trenerów w obszarze komunikacji międzykulturowej i różnorodności.
Zajęcia będą miały formę warsztatową, opartą na praktycznych przykładach i scenkach sytuacyjnych. Poruszone zostaną m.in. tematy:
- różnice kulturowe w komunikacji i zachowaniach,
- rozwiązywanie konfliktów kulturowych,
- język inkluzywny w obsłudze administracyjnej,
- przeciwdziałanie dyskryminacji i stereotypom,
- obsługa studentów w sytuacjach nietypowych i problemowych.
Dodatkowo, pracownicy domów studenckich wezmą udział w zajęciach poświęconych praktycznym aspektom komunikacji z cudzoziemcami oraz narzędziom wspomagającym współpracę, w tym wykorzystaniu translatorów elektronicznych.
Rezultaty:
- przeszkolenie minimum 80 pracowników;
- wzrost świadomości i kompetencji międzykulturowych wśród kadry PP;
- poprawa jakości obsługi studentów zagranicznych;
- zmniejszenie liczby konfliktów wynikających z barier komunikacyjnych.

