Zadanie obejmuje przygotowanie, uruchomienie oraz bieżące funkcjonowanie Welcome Point na Politechnice Poznańskiej. Punkt będzie działał w ramach struktury Uczelni, jako jednostka dedykowana obsłudze studentów i pracowników zagranicznych.
Welcome Point zajmować się będzie udzielaniem wsparcia w sprawach formalnych, takich jak: legalizacja pobytu, uzyskanie legitymacji studenckiej, zakwaterowanie, czy procedury uczelniane. Oprócz kwestii administracyjnych, WP będzie również oferował pomoc w obszarach nieformalnych, m.in. w orientacji na kampusie, korzystaniu z komunikacji miejskiej, dostępie do usług zdrowotnych czy adaptacji kulturowej.
Punkt pełnić będzie również funkcję diagnostyczną – prowadzone będą ankiety i badania wśród studentów oraz pracowników z zagranicy, których celem będzie identyfikacja potrzeb i wyzwań napotykanych przez cudzoziemców. Wyniki analiz posłużą do opracowania rekomendacji i nowych inicjatyw wspierających integrację społeczności międzynarodowej na Uczelni.
Rezultaty:
- uruchomienie w pełni funkcjonalnego Welcome Point;
- poprawa jakości i spójności obsługi cudzoziemców;
- zwiększenie dostępności informacji dla studentów i gości zagranicznych;
- zredukowanie barier językowych i kulturowych;
- usprawnienie komunikacji pomiędzy jednostkami uczelni a studentami z zagranicy.

